12 Jun 2012

Hospitaliophobia Dan Saraf Mata

Hari ini aku tinggalkan urusan niaga menemani ayah merawat mata. Awal pagi tadi setelah selesai gerai dibuka terus ke hospital naik Iswara dan gerai di tinggal Siti yang jaga. Dari jam lapan hingga lapan jam kemudian baru selesai segala proses pemeriksaan. Hospital Taiping tiada kepakaran untuk menjalankan operasi pembedahan dan surat temujanji kemudiannya dikeluarkan untuk meneruskan segala rawatan dan di antara empat hospital yang disyorkan Hospital Sg Buloh menjadi pilihan.

28hb Julai tarikh pembedahan untuk cuba membetulkan kembali kecacatan penglihatan. Ayah ternyata bimbang kerana segala di luar jangka, disangka hanya selaput saja tetapi kini saraf belakang mata pula.

Kecewa aku dengan diriku sendiri melihat keadaan ayah aku begini. Terlalu lembab untuk aku mula 'berlari' dan gandakan usaha menambah rezeki. Susah sungguh ayah aku kini dan aku pula semakin lemas dalam masalah sendiri.

Semoga Allah panjangkan usia dan kesihatan semua kerana aku ingin ayah gembira melihat aku mencapai jaya seperti apa yang diinginkannya dan dapatlah aku membebaskan dia dari himpitan masalah dunia yang menggugat bahagia. InsyaAllah.

0 maklum balas:

Apa maklum balas anda...?