18 Mei 2010

Bakal Berniaga Dan Terus Bekerja

Dalam aku mencari-cari sumber rezeki tiba-tiba satu jalan Allah S.W.T beri. Aku terima satu tawaran untuk menguruskan satu perniagaan yang akan ditinggalkan oleh seorang rakan kerana dia nekad mengambil keputusan untuk menyambung pelajaran dalam bidang perubatan di negeri Kelantan.

Aku kini dalam proses bermula kembali dan segala aktiviti harian selepas ini akan berubah sama sekali. Bakal berniaga di sebelah pagi dan bekerja pula di malam hari. Permulaan yang pasti memenatkan tetapi tidak sekali aku anggap semua ini satu bebanan. Walaupun berniaga di tepi jalan tetapi bagi aku inilah satu langkah permulaan untuk bertapak semula secara kecil-kecilan dan bergerak meninggalkan titik kejatuhan.

Rezeki yang di kurnia aku terima dan bersyukur aku dengan segala pemberian-Nya. Kepada rakan yang akan ke Kelantan pula aku ucapkan selamat berjaya. Mari kita gandakan usaha dan terus mencuba juga berdoa agar pelaburan kita tidak sia-sia.

0 maklum balas:

Apa maklum balas anda...?