09 Mei 2010

Akan Datang Tak Lama Lagi

Tiba-tiba terlintas di fikiran aku pagi tadi ketika melihat air pili mengalir semasa mandi. Lagi sembilan puluh tiga hari bulan Ramadhan akan tiba lagi. Dengan keadaan kini sememangnya perlu aku mula menggerakkan diri. Bekerja dengan lebih kuat lagi bagi menambah kadar rezeki. Supaya apa yang dulu terjadi tidak berulang sekali lagi.

Banyak perkara yang perlu aku atasi dalam tempoh masa yang singkat ini sebelum datangnya Ramadhan yang kemudiannya disusuli pula Hari Raya Aidilfitri. Perkara yang mula sekali semestinya kereta Iswara aku perlu dibaiki. Seterusnya cukai jalan yang bakal mati perlu juga aku perbaharui. Kemudiannya pula persiapan Aidilfitri dan dana untuk pulang beraya di kampung isteri.

Satu siri cabaran lagi untuk aku atasi dalam perjalanan hidup di dunia ini kerana tanpa segala yang terjadi mungkin banyak realiti tidak aku mengerti.

2 maklum balas:

tangga.merah berkata...

zombie...zombie...zombie...!

Kapten Kapal berkata...

Apa yang zombie...

Apa maklum balas anda...?